Problem to launch the game (Error 768 Asset corruption on Xbox)

qu’est ce que tu entends par sauvegarde “locale et en ligne” ?
j’ai effacé les fichiers du jeu ET désinstallé le jeu, débranché ma console plusieurs minutes… tout cela avant de réinstaller le jeu depuis le magasin.
Le problème n’a pas été résolu pour autant. Etrange…

La sauvegarde est liée à ton compte Microsoft, et elle est conservée sur les serveurs des développeurs, c’est indiqué dans le lien que TimeKnight a donné plus haut.

Arnaud, quand tu effaces une sauvegarde dans la Xbox One, tu as l’option d’effacer localement, ou localement et en ligne.
En temps normal, effacer les deux impliquerait de recommencer depuis le début, mais pour Gems of Wars, la progression est sauvegardée sur les serveurs du jeu.

Pour moi cela n’a pas marché non plus…

Je viens de tester et ça n’a pas marcher non plus.
J’avais pas tout supprimer. Je me suis lancer ( et croise les doigts maintenant !) on verra bien.
Mais du coup, on pourrais jouer sur d’autre support si les sauvegardes sont chez le développeur ??!!!
Je me souviens d’avoir essayer sur la tablette et ça ne marchais pas, car c’etait pas le même support…

En tout cas, j’ai tout supprimé, et j’ai rien perdu en retournant sur le jeu…

Pour les autres plate-formes, c’est plus compliqué, parce que la sauvegarde est liée à ton compte Microsoft, que tu ne peux pas récupérer sur tablette ou autre… :confused:

JiTeuBey, je n’avais pas vu que j’avais un menu en sélectionnant ma sauvegarde (“Gérer” puis dans “Données enregistrées”, j’ai accès à une liste comprenant un petit fichier avec mon gamertag (1,2ko) et un gros fichier “espace réservé” (1 Go). Quand je sélectionne le petit fichier on me donne la possibilité de supprimer localement ou totalement, en effet). Je viens de faire la “totale”… on va voir… (si je pleure ou saute de joie)

Testé : ça n’a pas marché…

:worried: non ça ne marche tjs pas…
Du coup ça doit venir de la sauvegarde chez le développeur…
en même temps c’est marquer ASSET_CORRUPTION … j’espere Qu’on pourra y rejouer un jour… ( et vite!)

J’ai la même chose que vous mais apparement ça ne touche pas l’ensemble des joueurs puisque certaines personnes de ma liste y jouent actuellement. Un peu dégoûté pour les recompenses quotidiennes et la guerre des guildes.

same here, reinstalling, deleting save data, did not work.

I have the same problem and I reinstalled without success.

1 Like

Hi everyone,

Sorry I don’t speak French and I know some of these steps have already been tried, but can anyone with this issue please try to follow the steps below in order?

  1. How-to Delete Save Data on Xbox

  2. Uninstall the game

  3. Clear your cache (instructions in link above)

  4. Make sure you’re signed into your Xbox live account

  5. Reinstall the game

  6. Make sure the game and your Xbox system are using the same language.

Please let me know how you go.

If it doesn’t work please let me know when this issue started happening:
Was the game fine before now?
Did anything strange happen before this error started?

Hi Kafka, no it doesn’t works
I did, (again) your steps but it’s still the same, at the launch of the game, the loading, we got:
[ERROR]
[ASSET_CORRUPTION_ERROR]
[ERROR_CODE]: 768
the loading seems to stop in the background at something like 70%.
It is similar to the other bug with no text ( https://gemsofwar.zendesk.com/hc/en-us/articles/360000210256-Text-for-icons-are-missing-on-Xbox- ) but worst because the steps doesn’t works and we can’t even launch the game…
I play on xbox One, i’m french if this can help and I could not play for the whole day and the Guild War started without me versus the top teams…not cool so if I can give you more specifics details, just tell me how I can help you, it has been too long and from what I see here and Online, we are a lot to have this “768” bug!

Thanks @VonBarten we’re currently investigating the issue but needed to run you through the troubleshooting steps in order to see if any of them solved the issue in the meantime.

Obviously not for you, so we’ll keep investigating.

Sorry for the inconvenience in the meantime.

@Rickygervais you should charge for french translation help.

25 gems per word? :stuck_out_tongue:

So this is hopefully fixed now… Please try again.

If it doesn’t work, try clearing save files, clearing cache and reinstalling once more.

2 Likes

I had indeed needed to remove everything, both saves, local and cloud, the free space (and I cleared the cache) then reDL the game but it still not working. It’s the same.
Anyway thanks for those first efforts, I will check it tomorow and cross my fingers once more.
I will keep you informed…after 48h it should work!

1 Like

@VonBarten what day/time did the issue start? (and your timezone please)

21 hours ago for me

1 Like